onsdag 18 mars 2009

IKT: Reflektion föreläsning LMS

Jag måste först och främst ursäkta att jag somande till ett par gånger under dagens föreläsning. Var verkligen sjukt trött och det är så mkt förkortningar att hålla reda på att man nästan blandar ihop dom, haha.



Lyckades dock hålla mig vaken under genomgången av PLE, då Lenny gick igenom det på tavlan, satt och klurade på vad jag skulle ta med i min egna. Fick mig att minnas högstadiet.. Dalboskolan.. Vår klassföreståndare Petra och alla hennes tankekartor. Haha, man skulle göra en tankekarta för allt! Men nu ska vi alltså göra en för oss själva.. Postar den längre ner i inlägget, måste flasha lite med mina MS Paintskills. Skulle väl egentligen kunna sitta och göra något vidunderligt och episkt i Photoshop, men det lär väl alla andra göra?



Nå, själva tankarna kring dagens nya kunskap. Var en hel del tjafs om vad som var ett CMS eller inte, och en hel del trackande på Hv's Disco. Vilket jag förstår, för det är inte så flashigt som det skulle kunna vara. Men samtidigt: Det är ju ändå någon som ska göra det, det behöver ändå en massa resurser och mycket mer av personalen och lärarna på skolan. Så samtidigt som jag tycker att man borde knuffa in Disco i 2000-talet, så vet jag att det krävs en hel del och kan inte direkt kräva att vi ska få allt serverat på silverfat. Eller?



Här är iaf min otroligt tjusiga PLE-kart-mojäng. När man väl skulle sätta sig ner och göra den så slogs jag av att jag först kände att "herregud, hur ska jag få plats med allt" för att sen känna att det ser ut som om jag inte har några influenser alls.

Vänner och familj: Ja, det är en stor del av min fritid. De finns där som bollplank om jag behöver ta itu med problem eller få inspiration eller ibland rent av en spark i röven.

Skola: Mitt stressmoment, men det är där jag utvecklats både socialt och emotionellt de senaste nästan två åren. Shit, är ju snart slut på det. Nu får man ångest över vad man ska göra senare.. Men iaf, lärare och klasskamrater fungerar som bollplank dom med, de skänker mig ny kunskap och intresse för saker som jag aldrig skulle komma på tanken på innan.

Böcker: Även om jag inte hinner läsa lika mycket som jag hann med förr, så är det ändå en stor del av mitt liv. Nörd som man är. Både skolrelaterade och "fritidsrelaterade" böcker givetvis.

Webben: Min dator. Msn. Internet. Åh, så mycket internet, så få timmar på dygnet. <3>
TV: Ja, även de skarpaste av människor, så som jag, behöver fly från verklighetens dystra värld och se på hjärndödande program som "Pimp My Ride", "Family Guy" och typ "Hell's Kitchen". Iof lär jag mig lite om vad som är PIMPIN och hur man gör lyxigt käk, men ja. TV är både över och underskattat.
Annat: Jah, här är väl allt det jag glömt att nämna I guess. Det kan vara allt från skvaller på bussen till ja.. Jag vet inte vad.
Peace.

1 kommentar: